Vek, skadad och snabb

Dagen började uselt med totalhaveri i serverparken så innan frukost stod man vid en konsoll i serverhallen. Åt en banan och drack en kopp kaffe.

Lunchpass

Rejäl uppvärming och rådgivning om vad som hänt med min axel. Supraspinatus är attackerad av onda demoner och stör min Low-Bar BS och alla Pressar inklusive Jerken, hspu osv. Jaja det löser sig. Kan ju bero på att jag maxar varje pass… Tack David och Mads för support. Det är inte lätt att hinna träna när jag är där, har ju så mycket att lära mig på så kort tid. Är mycket effektivare i Falun hehe.

Träningsvärk i ryggen. 35 DL @ 140kg på 4min med 125 DU som paus kanske är lite intensivt ändå. Äh om den borta imorrn så var det ett lökarpass.

A: Jerk heavy single – 40-60-80-100-110-110-120F-120F-110-110-110-100-100-80-80-80. Inga OLy-skor. Ska ju inte behövas men mina gympaskor är ju så tysta! Vill ju ha ett “BANG!” vid lyftet. Att missa 120 är inte acceptabelt men jag har blivit lite feg pga alla tillsägelser om att jag är så högljudd på gymmet… Jag tänker innan varje lyft på hur jobbigt det ska bli att ta ned stångjäveln, vilket såklart påverkar lyftet.

B: Snatch Push Press – 3 x 80-90-90-90. Lätt som en plätt förutom sista reppen sista setet. Känns som att det mest handlar om att bli tuff mentalt mer än styrka. Lätt upp, svårt ned :)

Kvällspass

Skulle egentligen göra en 15min AMRAP under samma pass som jerken men fick skifta om pga att den innehöll PushPressar, vilket inte känns optimalt med tanke på axeln och att jag körde massor av pressar på lunchen.

A+: Ringlek: Skin the cat, prova back-levers, front-leverish, negativa front-levers, negativa front-levers ett ben tucked, front-levers helt tucked  (0,5 rep icecream maker). Som sagt mest lek och träning på att vara upp och ned.

B: Ring rows: 3 x 10

C: L-climb 3 x upp till taket. Utan handskar = fail, med handskar ganska trevligt. Bra för greppet!

D: 7 KB-Snatch per arm på 24 sen 32 och sist 40kg. Ganska lätt, har aldrig kört på 40kg förr. Skulle nog grejat en 10:a också.

E: 3 x 10 CTB

F: Äntligen WOD, nåt som jag behärskar.

“GHD-Annie”

  • GHD-situps 25-20-15-10-5. KB på marken som man skulle toucha handen på för godkänd rep.
  • DU 50-40-30-20-10

5:22min. Alla DU obrutna. Från total depression till glädje. Jag antar att jag får ett högre påslag av endorfin och annat av pulsbaserade övningar. Nöjdflinade i alla fall lite för mig själv efteråt.

About marcusherou