Värdelös tyngdlyftare, ganska bra CrossFittare

Har i två dar nu blivit utdömd som tyngdlyftare men fått lite klapp på axeln. “- Du är i alla fall stark”.

Helt sjukt förvirrad, inte ett rätt tror jag.

  • Axel ovan stången inte en halvmeter bakom
  • Fötterna under axlarna, inte sådär brett
  • Upp med rumpan
  • Svanka för bövelen
  • Men så ut med bröstet då karl
  • Dra stången långsamt till mitten av låren
  • Närmare kroppen
  • Ändra inte vinkel på ryggen och underbenen!
  • Dra inte med armarna!
  • Dra med armarna efter hoppet
  • Men så hoppa då
  • Alldeles för mycket vikt på tårna, se du stapplar ju framåt dvs du är framtung
  • Och så börjar vi om…

Och detta var bara en del av konversationen under snatchen…

Tack David & Erik för ert tålamod.

David hade kikat på filmen från igår och bekräftade att jag går upp med rumpan först. Lärde mig lite mer om mobilitet och hur min stans ska vara för en stabilare Front Squat. Hoppas att jag kommer ihåg nåt.

  • Fötterna under axlarna
  • Parallella inte så mycket utåtroterade fötter
  • Ut med knäna
  • Upp med bröstet
  • Rak rygg
  • Driv upp med armbågarna

Detta är svårt för mig då jag är stel så inåt i höften.

OK, nog pladdrat om detta och över till pass1 idag under lunchen.

Rodde 650m @ 28spm innan jag blev varm.

Körde massor av rörlighet. Vänster piriformis grisstel och begränsar tydligen djupet i en Squat. Ska således stretcha den mer.

Stretchade Soleus (vader med böjt ben) enligt Davids anvisning, testade dock inte rörlighet före & efter.

Med Davids överinseende så Snatchade jag i över 30min på låga vikter men det blev jobbigt ändå. Teknikframsteg!

WOD: 8:25, själva fan va dåligt det gick. Säkert för att David tittade så jag hade bättre form än vanligt :) Gjorde ju Jerk istället för Press som jag definitivt hade gjort på en så låg vikt som 35kg.

Stretchade Hip Adductors lite efter & mer vader.

Pass2 nu i afton

Uppv: Rodd 500m @ 27-28spm

Mob:

  • Soleus
  • Psoas
  • Squat 2 min
  • Piriformis på bänk
  • Piriformis enligt gårdagens MWOD

Vidare uppv.

  • Lätta frontböj
  • Overhead Squat
  • Jerk Squat (haha eller försök till)
  • Push Jerk
  • Mobiliet lats & axlar
  • Några KB Thrusters
  • Några handstående

WOD2 “Sectionals WOD1″

4 varv & 7 st Thrusters blev det. Under Sectionals tror jag att jag klarade av 3 varv och ca 10 Thrusters dvs ett helt varv bättre! Mycket nöjd än så länge (om inte Jonas Flank dunkar in 6 varv ikväll).

Följde upp med Death By Ring Dips, gjorde 11 varv sen tröttnade jag hehe. Hade nog bara klarat 12. Gjorde 10 st pushups med handflatelyft emellan. Mycket mycket jobbigare, 10 räckte efter all denna tricepsmassaker.

About marcusherou