Var är löpstyrkan ?

Löpte ju lite förra året och då var det aldrig några problem att hamna under 1:10 på 400m men efter dagens pass börjar jag bli orolig på riktigt.

A: Snatch Balance 5x3set – 40-60-70kg. Ganska lätt men slitigt för axlarna.

B: 3 pos Snatch x 5set: Höft->full, knä->styrke, golv->full. Bäst från höften konstigt nog. Bra explosivitet men hamnar för långt fram i de andra lyften. Nöjd med max hälften av lyften.

C1: amrap MU 8st
C2: amrap ring pullups 10st
C3: amrap ring dips: 26st

D: 200m – 27,8s. Tryckte på rätt bra tyckte jag men tiden är ju inte bra direkt.

E: 400m – 1:11,9s. Trött i benen efter 200m och bara 3min vila. Hade för låg utgångsfart men orkade i alla fall hålla bra fart på upploppet. Brukar krypa i mål. Riktigt dålig tid.

F: 8 varv på tid av:

  • 200m
  • Vila exakt 20s

Trött så inåt efter 400m-loppet men gav mig fan på att genomföra. 9:23s. Pulsen på låga ca 165 men orkade inte mentalt hålla högre fart.

G: Post WOD

3 varv utan tid av:

  • 10 x DB Chainsaw Row as heavy as possible as high as possible, use whole body in movement = så ostrikt du kan :) Blev 40kg i två set och 32 i sista
  • 15 x Hollow Rock

H: Flaggförsök hahahaha, ett skämt. Tre ggr och duns i marken. Ska lära mig olika progressioner

Rätt så trött och färdig.

Nu ikväll så tränade jag lite igen men bara lätt.

Bålen måste få sitt

A: 3 x 10-15s Back Lever

B: 3 x 10-15s Front Lever

C: 3 x Sidoplanka, fötterna i soffan. 40s per sida.

D: 3 x AMRAP Sidoliggande benlyft

Stretchrutin

A: Pancake stretch 3min

B: Psoas stretch v/h 90s

C: Hamstring stretch v/h 60s

D: Spagat v/h 90s per sida

E: 3 x Brygga 10-15s

About marcusherou