Tydligen måste man bli gubbsur

Status: Just nu förbannad, imorse bra.

Träffades allihop typ 10:10, en satans massa surr innan vi kom igång runt 11:20. Sjukt med logistik för att få till två personer att köra samtidigt. Nästa gång kör jag själv bara jag får till en domare. Inget stämmer med uppvärmning etc när man måste timea in en annan person. Jag har min plan och den blir störd, får inte till nån tävlingskänsla. Så nu fick jag ur mig detta. Så jävla förbannad på mig själv just nu…!

A: 14.2 -> Åt helvete. Först åkte mina nyinköpta WODlifts av under andra varvet så jag tappade 20s och blev störd. Sen kände jag att skosnöret gick upp samt att jag vid 6min hade rejäl puls. Kom på då att jag inte hade satt igång motorn som jag brukar. Jag vek helt enkelt ner mig. Min vanliga plan för sånt här är.

  • Värm upp leder etc
  • Tävlingsspecifik uppvärmning. Pulsen ska vara ca 150-155 under 2min
  • Vila 3-4min (fortfarande rejält svettig)
  • GO!

Inte ens trött efter…

Dömde Angelica tänkte sen köra om själv men hindrade mig. Hade lätt spöat min score kände jag.

B: Clean Thruster upp till 120kg

C: Push Press 90kg x 3-3-3-3-7

D: Viktade Dips 25kg x5-5-14

Emellan dipsen körde jag 5:or CTB

E: Packade väskan men VAFAN jag måste ju träna idag så jag lastade på en stång igen…

Gjorde om en variant av 14.2

EMOM till fail

  • Even: 10-12-14… OHS 43kg
  • Odd: 10-12-14… CTB

Bytte till supinerad kipp ist för butterfly och mina riktiga lifters istället för INOV8 Fastlift. Så otroligt mkt lättare för mig. Fullgrepp ryckböj också, inget smalt trams.

Klarade 10-12-14 obrutet och 16 ohs obrutet sen 6-3-3-2-2 CTB på 7:59

Slutsats: Jag gör alltså en bättre prestation efter 2 timmars träning och efter att ha totalt kör slut på axlar och triceps => Nästa gång så kör jag _min_ plan. Hämndaktion.

 

 

About marcusherou