Tung men kul första dag

Sugen på att komma igång med flåset efter en lång styrkeperiod.

Pass 1

A: Clean and Jerk Triple Ladder var 3:e minut. 90-95-100-105-110-2,5×115(missade sista Jerk) – Detta var sjukt flåsigt. Sittvändningarna totalstekte överstöten.

B: Inom 15min High Bar Back Squat heavy triple via triples – 3×60-100-130-150-2×160(fail på 3:e) – Klen i bröstrygg, får inget tryck alls. Antagligen därför jag måste nöta denna övning för att sittvända mer.

C: AMRAP Ring HSPU 7 reps PR, vila 90s sen 2 x EROM 5cm strikt HSPU, vila 90s emellan 3 sen 5 reps. Ramlade ut från väggen på första settet därav att jag bara orkade 3 reps.

D: AMRAP Bar MU x 3set, vila 90s emellan. 11PR, 4, 3 – Slet upp handen för att nån jävel kört med klister på stången så den va knölig :(

Pass 2

Rodd 1km som WU

2 x Inom 60s 12 Squat Clean 60kg + 12 TTB, vila 3min emellan. Hann 10 TTB, 8 TTB

2 x Inom 60s 15 Thrusters 43kg + 15 PU, vila 3min emellan. Tog 48s, 51s

4 x Rodd 30s, vila 4:30min, 172m, 173m, 176m, 186m

3 x 45s/90s Backextensions tempo 1111 12, 13(5kg), 13(5kg)

Rodd 1km som Cool Down

Vidrigt!

About marcusherou