Tävlingsformen är under vässning

Nu är det bara 3 dar kvar tills det smäller.

Värmde upp med hopprep och sporadiska skurar av DU med återgång till singlar utan att avbryta. Allt för att det ska bli lite normalt att hoppa DU.

OPT annonserade att 6 varv av följande skulle utföras på tid:

  • 15 PU
  • 20 Pshps
  • 25 Situps
  • 30 Squats
  • 2 min vila

Dvs nästan likadan som Barbara med en distinkt skillnad, alla reps ska vara obrutna annars får man börja om. Jag körde endast tre varv men toppade den med 10st DU i slutet på varje set för att få känsla för hur det känns när underarmarna inte vill veva.

Mina tider med/utan DU: 2:15/1:58, 1:58/1:44, 2:20/1:50. Sista varvet missade jag DU tre ggr på första hoppet, blev rätt nervös…

Känns riktigt bra i kroppen och bara för att testa den tesen provade jag 5st Thrusters på 42,5kg. 8s tog det dvs 2s snabbare än mitt “pers”. Tangerade mitt PR i frivändning igår och rodden kändes “lätt” i måndags. Ja alla pilar pekar rätt nu, bara ryggen inte spökar.

About marcusherou