Tabata from hell

Sista dagen innan vilodag (borde vilat för länge sen) så satsar jag på att bränna kroppen helt. Hur gör man det på ett snabbt och effektivt sätt, jo man blandar ihop en kompott av komplexövningar i Tabataform!

  • Burpees: 7,8,6,7,7,7,8,7 = 57 st => Helt OK! Slutmålet är att snitta 10 istället för 7 men det kommer ta tid. Man måste helt enkelt få bättre teknik och flås.
  • 3 min vila
  • Thrusters 45kg: 8,6,7,5,2,4,3,6 = 44 st, 2:a ? va fan, skärp dig (45 kg var tungt efter några set)
  • 3 min vila
  • Hang Squat Clean 45kg: 6,4,4,3,3,3,3,3 = 29 st. Måste klara minst 4 per set
  • 3 min vila
  • Treadmill 18% lutning: (9,9,9,9,9,9,9,11) km/h (snitt 9,25) ska mäta kalorier eller effekt istället nästa gång. Ska öka farten till 10, målet är att orka 12 i snitt. Snabbare än så är _mycket_ fort på denna lutning.

Total poäng: 204

Man kan se att effekten sjönk drastiskt på både Thrusters och Hang Squat Clean väldigt tidigt. Det beror helt enkelt på att det är så krävande att jag tog slut i axlarna på Thrusters och benen på Hang Squat Clean. Det är möjligt och troligt att det skulle sett annorlunda ut om man inte kört alla övningarna samma dag eller annan ordning men det spelar ingen roll. Det är ett sjukt jobbigt pass där man kör igenom i princip hela kroppen, utom möjligen latsen.

About marcusherou