Tabata anything – resultat

Jag har mer och mer under dan fått en rosslig hals så jag vågade inte riktigt trycka på under passet men det blev OK resultat ändå förutom i chinsen. Jag försöker lära mig Kipping men det blir bara ett jäkla svingande och kostar dubbelt så mycket energi som det borde.

Målet är att under passet maxa totala antalet reps så därför är det korkat att maxa ut sig helt i varje set. Detta är iaf sant om man kör 4×4 = 16 min.

N=Negativa chins med häng ca 2-3 sek.

F=Failure, man klarar inte en enda rep till.

  • Chins: 6,4,5N,6N,5N. Eftersom jag bara orkade göra negativa så gick jag över till Latsdrag på 50kg istället. 7,8,5,4 (straff ett set pga tidsfusk). = 35 (ger 3 på varje latsövning)
  • Situps: 18,20,19,17,15,18,17,16 = 140
  • Armhäv: 15,15,13,13,11,11,9F,6F = 93
  • Belly-back: 10,11,9,10,10,8F,7F,7F=72

Summa: 340 reps.
Eftersom jag kände att jag hade lite flås kvar så gick jag in i spegelsalen och skuggade ett Tabatainterval till. Maximalt antal slag (jabb, höger) under 8x20s var målet.

  • 98,90,88,77,84,80,80,80

Pulsen i slutet av sista setet var 154 och på 35s gick den ned till 121, vilket är ett bra tecken. 154 är ganska lågt men man utvecklar knappt nån energi av att skugga. Annat blir det om man slår på en säck.

På eftermiddagen idag fortsatta jag att slarva genom att inte äta nåt alls utan åt en grilladciabatta runt 17 och sen en minimal muslitallrik vid 19.30. Nu efter träningen blir det en liten proteinshake.

About marcusherou