Svaghetsträning

Igår var det träning på mina styrkor och idag kan man säga att det var mina svagheter rakt igenom. Trots det så har jag ett litet leende på läpparna efter passet.

A: Inom 5min 1RM Viktad CTB

28kg-40kg-48kg-54kg. 48 ganska lätt men 54 var det precis på håret att jag fick upp och dessutom på 4:59.

B: OHS 3-3-3+ Valde 80kg idag som arbetsvikt helt out of the blue.

8x80kg lyckades jag med i sista settet. Hade blivit nån mer om jag inte snubblat runt. Check på djupt iaf.

C: “Nancy”

5 RFT av:

  • 400m löpning (vi sprang 420m och genom en dörröppning)
  • 15 x OHS 43kg

Den första löpningen var den enda som var någorlunda OK (1:30) sen var det mormorslöpning rakt igenom på 2min / 400m.  Äh jag är inte missnöjd klart jag är dålig på detta med den låga löpvolym på 800m+ jag har. Bara att köra mer av den varan.(Man måste tydligen köra allt jämt.

D: “Bodyweight Fran”

21-15-9 av:

  • Burpees
  • Pullups

Ska tydligen vara i omvänd ordning men jag känner att denna ordning ger bättre överföring till andra WODs som tex Fran.

4:13min. Burpees skitjobbigt idag, Inte nöjd alls. Återigen kvitto på att man måste köra dem oftare. Var ju nån vecka sen igen nu. (Lat BU + Bar Facing BU senaste tiden).

E: 2 varv av:

  • 20 CTB
  • 15s vila
  • AMSAP Barbell hold 80kg
  • vila 2min

Mycket bättre denna gång. 46s + 33s sen 48s + 29s. Skitnöjd med detta.

Hmm lurar på om man ska köra löpning + OHS i helgen redan igen ?

- Ska tydligen vara i omvänd ordning

About marcusherou