Snabb och ganska explosiv

Friidrottshall = kärlek.

WU: Mini FS utan tid samt rörlighet.

Hopp upp på 90 låda x 3 + 3 max vertikalhopp.

A: Hang Power Snatch 3 x 3 x 70kg sen 1×80-90-95F-95F-95F. Hade nästan blivit sur om jag satt 95 :)

Avslutade med ett styrkeryck från marken på 80 bara för att känna på hur det kändes och det var ju löjligt lätt.

Första gången jag sträcker höften :) Detta tror jag faktiskt är riktigt bra för mig för att hitta “pocket”. Borde blanda dessa med fulla styrkeryck. Som ni ser i film nummer2 så är det nästan ett komplett sittryck och så ska det ju vara typ. Samma bana men ju tyngre det blir ju djupare måste man gå under.

Hopp upp på 90 låda x 3 efteråt – Klart CNS-påslag – kul att se





B: Sprint 4x200m, vila 5min emellan. 29,9 (WU) – 27,2PR-27,7-28,1. Två lopp som är snabbare än PR. Grym känsla första 100, liksom som att stegen bara flöt och drog mig framåt istället för som det brukar kännas att man får kämpa för att komma framåt.

C: WOD

10 RFT

  • 2 MU
  • 5 Broad Jump 180cm
  • 20 DU

11:35 – Klart submaxtempo men Broadjumpsen tokdödade mitt flås och benen var inte med efter löpningen. Kul att jag alltid klagar på fredagar när det är löpning men så är det. Denna dag är nog den absolut viktigaste för mig.

D: 3 x 15 TTB, vila 60s

Alla UB – 22s-20s-21s – Fett nöjd över det.

About marcusherou