Sjuk?

Har ont som fan i magen högt upp. Igår var det så satans nära att jag skulle spy typ 5ggr vid olika tillfällen. Idag har jag typ gått ner på knä vid ett par tillfällen för att den jävla magen gör så ont. Misstänker starkt magkatarr. Mina 10+ _muggar_ kaffe om dan hjälper väl inte till. Brygger minst 8 + 6 + 6 koppar varje dag hemma. Helt galet. Ska minska till en mugg på morgonen och får sen ta ställning till om det blir nada istället. Mår dåligt av te dan efter (blir typ bakis av te) så det är inget bra alternativ. Men man måste ju inte ha alternativ. Blir väl ytterligare ett “nej tack det är bra men ett glas vatten kanske” när man fikar med folk.

Vad gör jag ? Jo jag kör ett dubbelpass ändå.

Pass 1

A: Snatch: On the minute 50-60-70-80-80-80-80-80-80-80%

Kändes inte bra initialt då stången rörde magen så gjorde det svinont. Blev bättre och bättre och till slut var rycken OK.

B: Metcon 1

12 min AMRAP av:

  • 3 FS @ 80kg
  • 4 hspu med tittut

15 varv blankt. Riktigt nöjd. Alla set utom ett obrutet i hspu då jag tappade balansen. Dessutom är jag säker på att alla utom kanske 1-2 rep skulle blivit godkända på tävling. Ställde mig närmre väggen, vilket var lysande ihop med kipp.

C: Metcon 2

“CTB Annie”

  • 50-40-30-20-10 DU
  • 15-12-9-6-3 CTB

Fuskar på första setet CTB! Gör bara 14 reps! Jag var helt inne i SM-paceningen (10+4) så jag glömde bort en rep :)

5:33. Helt OK tid men var tvungen att dela DU pga pumpen i underarmarna. Första DU-setet obrutet dock. Eftersom jag inte var trött efteråt så vilade jag för mycket :)

För övrigt mycket mycket värre än Annie som är rätt behaglig och trist.

D: 3 x AMRAP TTB + 20s Hollow Hold

27PR – 16 – 20. Riktigt nöjd!

Pass 2

Ångest efter att ha tittat på Salos monsterupplägg så fick man gå ned i källaren.

A: 5 x On the minute Clean High Pull 3 x 80kg. Lätt och fick stången nästan upp till halsen varje gång :)

B: Utan vila fortsatte jag: Every second minute Hang Power Clean x 3: 80kg-90kg-100kgPR?. Fortsatte direkt i ivern med ettor. 110 och 115PR sattes on the minute istället för every second minute. Hmm 115 ganska lätt i Hang Power Clean efter att ha tröttat ut underarmar och trapz i 10 minuter ganska rejält. Vet inte vad det säger om min Clean…

C: Ett litet mysigt intervallpass

5 x 10 lateral burpees on the minute. 25-27sek per varv.

D: Back extensions x 3set. 30 – 25 (5kg) – 25 (5kg)

Ont i magen igen :(

About marcusherou