Så vek

Undrar vad som hänt med min böj ? Frivändningen har jag ju inte tappat jättemycket av. Dock skulle jag nog inte nagla 137,5 i dagsläget. 5×160 för 6v sen 1×170, för tre v sen, 4×140 för två v sen, 2×155 förra veckan och nu 1×160. Jag blir svagare det är helt klart. Tror att det är dags med lite tunga marklyft snart för att kicka igång kroppen och de anabola signalerna.

A: HBBS 5×60-60-60-80-100-3×120-2×140-1×150-1×160(failade 2:an)-3×150-140-140

B: Pause Double Dip Back Squat 3×100-100

Tungt men bra att pausa precis där jag är svag.

C: WOD

På 90% av maxfart, sikta på unbroken.

8 min AMRAP [ 8 CTB + 12 WB + 30 DU ]

5 varv + 8 CTB. Allt obrutet i promenadtempo utom första settet DU. Körde med 10kg boll.

D: Zercher GM – 10x2set 70kg

För tungt så jag sänker till 60 nästa vecka.

E: Hip Thrusts 10x [ 120kg - 140kg ]

Blir mer och mer bekväm med denna övning. Stannar ca 1s i toppen på varje rep. Dock kan jag inte känna att den tar nånstans men då jag fan gör den rätt så borde den bita där den behövs dvs röven.

About marcusherou