Pump i biceps av armhävningar?

Körde med herr Jernberg idag, alltid lika trevligt.

A: FS – 5 x 3set -  3 x 90cm BJ efter varje set.

100 – 110 – 112,5 (tangering av PR). Hade jag vetat att 112,5 var mitt PR så hade jag lagt på 115. Det var fegt av mig då det var ganska lätt. Dock så hatar jag verkligen femmor de är så vansinnigt jobbiga, tappar trycket efter typ tre lyft. Vad säger det om mig ? Att jag är explosiv eller bara slö ?

B: Monstret “RJ”

5 RFT av:

  • 800m löpning
  • 6 x 4m repklättring
  • 50 Pushups

41:10min. Kändes helt OK men sub 40 är ju fullt möjligt. Bara att vila lite mindre på repklättringen så vips. Körde 4-5-6:or på pshps hela vägen. Efter repklättringen hade man pump i biceps, vilken förstärktes under armhävningarna. Kändes jättekonstigt. Sen så sprang man första 200m med stumma armar, vilket gjorde det lite svårt. WODs av denna typ är inte lätta för tjockisar men mycket bra för feta män i sina bästa år.

C: False Grip pullups 5 x 2set. Ville bara testa lite medan MJ svor över repet :)

Helt förvånad över att det var så få övningar och att allt ändå tog två timmar.

About marcusherou