Pre fjällen träning

Status: Sjukt trött, kort och ytlig sömn mer än sliten av träningen tror jag (eller allt hänger ju ihop). På tok för lång konversation igår kväll med Linnea om att hon är en slarvmaja.

Snart “viii drar till fjällen”

Med Wilmis i källaren som hjälpreda.

A: Pause FS + Pause BS 60-80-100-110-120-130-140

Sen FS + 2 BS på 145. Kände mig osäker på om jag skulle fixa pause på 145 idag så jag valde att safea ist.

Avslut med Pause FS 125kg x 2 x 2set

 

 

B: Press bakom nacke sittande på golv (Wilma hade lånat bänken för rekord i småviktutställning)

56kg x 5 x4set + 56kg x 7 reps

Verkar bli starkare och starkare i alla fall, även om det är bebisvikter jämfört med framför. Ser verkligen fram emot 60kg x 5 x 5 för då börjar vi närma oss kroppsvikt i alla fall.

C: En liten flåsare

Tills du gjort 100 Burpees

40s aktiv, 20s vila

  • 4 Power Clean 70kg
  • Tid kvar till 40s AMRAP Burpees

11min 18 sekunder. Surar lite för jag vek ner mig på tredje sista och gjorde 9 reps men borde gjort 10-11 för då hade jag hunnit klart på näst sista. Blev ju 4 reps i sista intervallet bara = planning-fail.

I snitt ca 9 reps per varv förutom sista och det underbara är att jag orkar hoppa alla reps nu.

Slutsats: Det är jävligt bra att vara lättare om man ska göra Burpees och det är ju en fördel om man har tränat kondition ;)

 

Squatface :)

20140213-103508.jpg

About marcusherou