Pannbenet imploderade

Har inte varit helt nöjd med min styrkeutveckling som ni vet. Nu lägger jag in mer framlårsträning för min del helt enkelt. Får bära eller brista, hoppas höften pallar bara.

Pass 1

A: Snatch Pull + Snatch 73kg x 5set

Känner mig säkrare och säkrare på detta. Idag rampade jag 20-50-65-73 utan besvär.

B: Squat Clean OTM 108kg x 3 x 6 set

Uppenbarligen starkare i detta. Gjorde sista settet touch n go.

C1: Viktad Strikt MU
3 utan vikt, 5kg x 3-3-3-3-1-1-3 utan vikt
Failade amrap-settet, antagligen pga att HSPU va 15cm högre denna vecka.

C2: Kippad EROM HSPU 4st 20kg plattor + 1st 10kg
3-3-3-3-5. Tufft för mina axlar detta.

D: Seated DB Ext rot 5kg x 8/8 x 3set. Kör ej tyngre då min vänster axel gör ont i den vinkeln.

Pass 2

E: Front Squat + 2 x High Bar Back Squat 120kg x 5set

Djupet va prio 1. Lätta och ganska fina för att va mig. Känns som att en tung High Bar ändå kan va nåbart inom en inte allt för lång framtid. Kommer testa att köra just detta schema och öka 2,5kg per pass tills det inte går längre.

F: WOD

30-25-20
Thrusters 35kg
Pull-ups

Avslut med 75 Laterala Burpees

Tid: 7:26 på del 1, 15:42 totalt. Tröttnade efter typ 4 laterala burpees och vilade 20-30s och gjorde 4-5 reps åt gången. Vansinnigt tråkigt (och jobbigt).

Nöjd med del 1 för den va “jättelätt”, skiter i att mitt pannben imploderade. Säger som Lanner i denna fråga. Fuck Burpees och i synnerhet högreps laterala burpees.

G: 20 GHD med 3111 tempo

F: 20 Backextensions med tempo 2222

About marcusherou