Oväntat PR

Utvilad = ont i halsen och känningar i vänster hälsena. Vafan är det här! Man ska icke vila :)

A: Ryck 1RM: 88kg sen 4 fail på 93.

Failen såg ut ungefär såhär, då blir man ju rätt lack:

B: High Bar Back Squat 1RM: 160kg PR lätt sen 170 fail och 165 fail. Jag vågar liksom inte trycka på med en stång på nacken. Panikkänslor. Klart jag rör mig i mina maxtrakter men det känns som ett psykiskt problem. Jag är kaxigare mentalt i Front Squat.

Hmm PR med 5kg i HBBS och 2,5 i BS överhuvudtaget tror jag? Jag får faktiskt lov att vara nöjd trots allt. Alla ökningar i min hatövning nr1 är bra ökningar.

C: 800m löpning @ 100%. Var rätt osugen kan jag lova innan och orolig för min hälsena. Hade en gameplan att hålla 18s på 100m rakt igenom.

Första 200 sprang jag på 35-36 typ, andra låg jag på 1:13 och tredje på 1:53. Slutade på 2:29, vilket är ett långt mål jag haft men som jag aldrig egentligen tränat mot på riktigt. Lite arg över att jag sackade på tredje varvet och inte maxade sista varvet. Var flåsig efter men långt ifrån samma puls som jag hade efter de “lugna” 4×400 i fredags. Kändes som jag med bättre taktik direkt kan plocka 2-3s typ i övermorgon.

About marcusherou