OHS-förbud!

Vikt 89,9kg. Nu dvärggorilla.

Lunchpass

Mest rörlighet sen fortsatt grooming i form av KB Squat Snatch, OHS och Clean Thrusters på 60kg

8 x 10/20 rodd som liten pulsökare.

Kväll

45min rörlighet från anklar till massage av underarmar och skalener, ja fan allt man kan tänka sig. Kände mig väldigt rörlig men det var jag inte.

Gjorde en liten analys av mina olika böjar och efter detta så fattar jag varför jag får ont av högrepsryck och OHS. Att jag gjort 128kg i OHS är obegripligt och då såg det antagligen ännu värre ut då min rörlighetsrutin markant förbättrats på sistone.

  • OHS/Ryck – Förbud
  • BS – Nästan OK
  • FS – OK
  • OHS med KB – Rätt OK trots allt, även om vänstern känns forcerad.

Dave frågade om vart jag känner mig stel och jag känner mig stel på baksida axel men för att försäkra mig så gjorde jag ett litet test med gummiband där jag överdrev utåtrotationen så som det ska vara i ryck. När händerna kom ovan axel så stramade det rejält i pecsen och ffa i vänster. Med händer OH så gjorde det grisont i baksida vä axel, kunde inte forcera igenom stretch.

Slutsats: Jag utåtroterar nog inte vänstern så mkt som jag tror utan nåt begränsar den utåtrotationen åtminstone dorsalt och axeln roterar istället i sagitalplanet. Jag ser att ju närmare händerna kommer axeln i höjdled ju mindre problematiskt är det. Dvs fullgrepp i ryck är mindre plågsamt än smalt grepp med pekfingret vid yttre ringarna.

Blev lite avslagen av att jag är så trasig så jag tänkte skita i att rycka men det gjorde jag ändå.

A: Mid Thigh Pause Snatch + Mid Hang Snatch 40-60-70-80-80-80kg

B: 10min teknik med pyttepuls

  • 3 Butterfly CTB
  • 1 Power Snatch 60kg
  • 1 MU, träna ffa på Kippen i Ring Dippen.
  • 1 PC + PJ 60kg

Typ 10meter promenad mellan stationerna. Perfekt för dagen. 9v prick.

Cykel i 10min.

About marcusherou