Nate on HIIT

Tuff lunchträning, start med Front Squat 10-10-10 @ 75%. Yeah right precis som jag grejar tre tior på 90kg! Oh glömde säga att 25min spenderades på WU.

80kg lättisch
90kg 7rep, bröt då rep 7 såg ut som fan, krökt rygg är bara förnamnet.
80kg papper

Sen nu då man var rejält uppvärmd lastades materiel för en Nate fram. Hade ställt min klocka på att tjuta var 70:e sekund. Tanken var att dunka obrutet och sen vila mellan KBS & MU.

8 rundor, snittid 35 aktivt & 35 vila men jag återhämtade mig inte, vilket låter konstigt men prova själv att racea igenom KBS på 32 kg så märker du att pulsen höjs
något. Bytte därför till 80s men redan efter två intervall drog jag ifrån klockan då jag inte orkade vänta på den.

Det blev 16 varv och 2MU & 4 HSPU. Känns som ren taktikmiss att inte sätta 17 varv. Bara 15s till hade behövts.

Rätt nöjd med passet då detta är dag 3 av tuffa pass och en tangering av PR (eller är det PR?)

Nästa gång ska jag nog prova en glidande pacening. Typ 65-65-65-65-70-70–70-70-75-75-75-75-80-80-80-80-70-70 eller bara sätta 75 rakt igenom och spöa den varje rond istället :)

About marcusherou