Nästan med i matchen

Sov +9tim, åt löjligt mycket igår. Mycket mob och självmassage. Vaknade rätt fräsch men lite trött fortf. Ska satsa på att sova minst 8tim inatt igen.

A: High Bar Back Squa (5RM)t: 4×60-60-80-100-120-3×140-2×150(ganska lätt)-2×155(ouff tungt)-5×135-135(lätt sista).

2×155 är ju långt ifrån mitt max på 5×160 men känslan i kroppen är rätt OK. Jag var inte alls sur efter denna övning, speciellt eftersom sista 5×135 var så lätt.

B: Pause Back Squat 3s: 100kg 3x2set – Lekande lätt och bra att träna på att tippa pelvis. Tror jag hade bra pelvis i botten. Detta måste återkomma då det är i botten jag är svag.

C: WOD

5 min AMRAP av:

  • 4 Squat Clean 60kg
  • 8 TTR

6 varv och 3 SC. Alla TTR obrutna och körde nästan alla SC som singlar fast med mkt snabb omgreppning. Målet var inte all-out utan bara en pulshöjning. Tänker inte köra mig under isen nu, det får vänta tills 12.2.

D: 10reps Good morning 60kg, skitövning passar mig inte alls. Bara ryggen som viker sig noll känsla i hammies och säte. Jag är nog svag relativt sett i hela ryggen jämfört med hamstrings.

Körde Zercher GM nästa set istället. Mycket bättre! Denna övning känns dessutom mer macho. 2-0 till denna övning således.

E: Hip Thrusts: 2×10 reps: 100kg-120kg. Lägger nog på 140 nästa vecka, 100 var iaf för lätt. Känns inte riktigt i röven men hoppas att träningseffekten var god ändå.

Så satans grymt skön känsla i kroppen nu efteråt. Den där typiska PR-känslan. Jag ska nog bara köra 5min metcons :)

About marcusherou