Metconsvag

Gnistan saknas tror det beror på att jag kör mycket WODs där jag inte vet vad andra har presterat i innan så jag kan piska mig själv. Ganska dålig prestation i två dar i nu.

A: Clean and Jerk – Max for day

20-40-60-80-90-100-110-120F-120F-115-117,5PR

Kändes ganska bra trots failen men förbannade rumplyft, straffade mig senare under dagen för detta.

B: “Louise Overhead”

Starta klockan

3 rounds of;

  • Overhead Lunge Walk 20kg/10kg plate x 20 (10 per leg)
    • Knät ska nudda golvet och höften sträckt i toppen. Överdriv!
  • Overhead Squat x 15, 40kg / 30kg
    • Fullt djup, höftveck under knät och sträckt höft i toppen. ”Vila” 1 sekund i toppen för att säkertställa detta.
  • Unders de Double x 50
    • You know the drill, missar räknas inte ”1,2,3 nej 2″

3 rounds of;

  • Inverted Presses (HSPU) x 5
    • Sträckta armar och öron synliga
  • Swings with Kettlebell x 10, 24kg / 16kg
    • Öron synliga i toppen, sträckta armar, sträckta knän och KB:n måste nudda insidan av låret i botten.
  • Elbows to Knees x 15
    • Knät på armbågarna inte triceps eller underarm. Försök sträcka ut dem i botten så nån del av benen passerar mittlinjen.

Skitwod, första delen rätt så jobbig för axlarna och benen som för övrigt är rätt stumma från måndagen. 17:14min, borde varit 15min om man haft nån skam i kroppen men behöver verkligen köra head2head för att tagga upp.

Kvällspass

A: Istället för marklyftsstege så blev det Clean pulls 5 x 4set på mitt max i Power Clean dvs 120kg. Fokus på att icke lyfta rumpan.

Sista setet. Tycker det går ganska bra förutom mot slutet då jag är trött. Dock så tror jag inte jag skulle sätta en Clean med denna teknik då det är så fruktansvärt tungt i botten och gör lyftet långsamt. Ska göra samma sak med Snatch pulls på lördag fast femmor på 90. Jag måste kunna göra dessa utan rumplyft. Sist så var dragdelen i Snatchen lätt men jag missade ju pga att stången kom 1-2cm för långt fram.

B: Slaktade ryggen med rygglyft med 15kg skiva.

About marcusherou