Maxstyrka 3RM

Efter intensiva fyra dagar (ska vara tre) samt en dags paus så började jag denna nya tredagarssekvens med ett pass maxstyrka. Passet bestod av Bänkpress, Benböj och viktade Chins. Tanken är att man först ska värma upp nåt set med kanske 6-10 reps på en låg men ökande vikt för att på första setet i passet sätta en trea på en vikt som man _vet_ att man klarar av (kanske 90-95% av tidigare 3RM max). Nummer två så är det dags att ta i och till sist så är det antingen nytt pers eller tangering som gäller.

Övn Set1 Set2 Set3 Set4 Set5
Bänkpress 10×60 3×90 (för lätt) 3×110 3×115
Benböj 6×60 3×90 3×100 3×110
Viktade Chins 5 3×15 3×20 3×22 3×24

Jag borde gjort ett set till på vardera Bänkpress och Benböj kändes det som i efterhand dvs att set3 skulle vara det första “riktiga” setet. Chinsen var jag mest nöjd med då jag satte 24kg som nytt pers. Bänken är något sämre än väntat och i Benböjen vågar jag inte riktigt ta i pga mitt högra knä.

Imorgon blir det Polisen CrossFit, får se vad det har i sitt sköte.

Tags:

About marcusherou