Max press

Styrka är det som gäller idag och vad passar inte bättre än att köra en 1-1-1-1-1-1-1 variant ? Det blev ett 3-1-1-1-1-1 av press, 1-1-1 av push n jerk följt av 4 varv av benfällningar 20,20,15,15 sen en maxrep på armhävningar (42)

Pressen var huvudsyftet med dagen så jag beskriver den lite nogrannare.

3×40, 1×50, 1×55, 1×60, 1×62.5, 1×65(PR). Första seten är egentligen till för att värma upp och för att bygga självförtroende och känsla för tekniken. Jag skulle kanske hoppat över 62.5 och kört 70 eller 67.5 direkt men det får bli nästa gång, nu vet jag var min ribba ligger. Efter 65 kände jag att jag inte skulle greja mer så jag övergick till jerk (stöt) istället och körde först på 65 sen 75 för att avsluta på 80(PR). Det fick räcka för dagen. Jag har definitivt mer att hämta i stöt då 80 kändes lätt, mycket lättare än 65 i press.

Peter: Press=57.5, stöt=65 (alldeles för lätt, han grejar mer)

Max: Stöt=60 (lite bättre teknik så jävlar)

Tags:

About marcusherou