Man blir starkare av vila

Åtminstone EN dags vila. Det här med att vila sig i form har vi gått igenom, det funkar inte för mig. Däremot är jag alltid fräschare av hård träning, en dags vila och sen hårt igen.

Sov kasst inatt, förkyld och för sen sänggång. Spelar tydligen ingen roll?

A: Snatch 3RM – 2×40-40-50-60-70-80-85-4×90(+1F) PR

Failade andra reppen på 90 pga slarv. Gjorde 3 reps till pga ren ilska.

B: Power Snatch + 2 Hang Power Snatch 60kg – 70kg

C: Clean and Jerk HS – 2×70-80-1×90-100-110-118-125-133F(på Jerk).

Nöjd att nu börja gå under stången i överstöten. Mkt nöjd att jag smalnat av greppet. Tappade stången med fingrarna ideligen innan 118. Stretchade vä handled och vä rack och sen så satt vändningar bums bättre. Värm upp rackpos bättre klant!

D: 5 x OTM C&J 75% (100kg) – Lätt och ledigt. Överstötarna bättre och bättre.

E: Front Squat – 80% 2x6set + Squat Jum + Vert Jump + Broad Jump – 122,5kg. Gristungt fram till sista settet då jag satte på mig mitt robocopskydd. Då törs jag bounca lite bättre i botten med högern och vips så blev det iaf 10% lättare.

Hoppade lite olika efter böjen. Sista bara squat jumps av lathet.

F:  2 Snatch High Pull off Riser 5cm + 2 Hang Snatch High Puill 80kgx3x3set – Herregud va jag är ihopklämd mellan marken och stången. Den lyfter bara jag suger in luft typ.

G: Ring HSPU 4 reps + 2 x 2set Parallette HSPU

Ring HSPU lättare än parallette ? Helt knäppt.

About marcusherou