Kroppsvikt i press i sikte

OK det är väl inte så stort men om man är fet som jag så betyder det en ganska tung vikt.

A: OHS Snabbt upp till en tung trea: 5×40-5×60-3×80-3×90, grymt lätt. Ser fram emot att testa 3×100 nästa vecka.

B: Press tung 5:a – 3×60-3×65-5x73kg – Ganska lätt. 75 borde åka upp nästa vecka men en tung OHS kan såklart påverka. Snart åker 90kg upp i pressjäveln.

C: Underbar metcon

4 varv för totalt antal reps av:

  • 30s Thrusters 42,5kg
  • Vila 90s
  • 30s Hang Squat Clean 60kg
  • Vila 90s

Thruster: 15 16 15 15 = 61
Clean: 11 13 12 13 = 49

Summa: 110 reps. En dryg Elisabeth och en dryg Fran gömd i den volymen :)

Riktigt nöjd med denna wod, precis lagom så man inte fick syra. Ska bli intressant att se hur man hanterar 100% tryck med längre vila nästa vecka. Hoppas på 17 reps i Thrusters.

D: Avslutningswod: 3 x [ 15 hspu, vila 60s ]

Sluttid 5:12, varvtider 22s (UB), 1:12 (6+3+2+2+2+1), 1:38 (3+3+3+3+2+1).

Helt otroligt bra träning trots att jag var själv. Är riktigt nöjd med detta pass. Var faktiskt nöjd med gårdagens pass. Verkligen nyttigt för mig att få in volym på överkroppsgymnastik.

About marcusherou