I like big butts

Fan, jag finner det respektingivande med grabbar som har biffat på sig på underkroppen. Eftersom man har gjort några knäböj och marklyft i sina dar så vet man att om det nånting som smärtar så är det benträning när man lägger på lite vikter. Nåväl, respekt till alla som lyfter mer än 2 ggr i benböj mot bänkpress.

Ohh nu kom jag på en övning som fan är den jobbigaste gymövningen jag stött på! Prova den vid tillfälle I dare you.

Man ska utföra 10set a’ 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 reps så snabbt som möjligt av följande övningar och utgå från sin kroppsvikt (KV) när man lastar på stången.

1KV Bänkpress (~85kg)

1.5KV Marklyft eller knäböj. (~125kg)

0.75KV frivändningar. (~65kg).

Man måste ladda tre skivstänger i förväg annars tar det en evighet att flytta vikter.

Kvällens pass var schysst och Jill hade nog designat det lite till min fördel. Vi har snackat en del om vad jag behöver träna på och det känns som om det var en del av den varan ikväll. Bra mentalt att komma till ett pass mer laddad än vanligt då jag varit tvungen att vila pga mitt ben och en dålig hals. Vi avslutade i alla fall med min favorit, Mr Tabata. Det blev burpees, knäuppdrag med slag, armhäv och situps. Trött så det räcker.

Nu ikväll har jag syndat å det grövsta! Två folkbira, 75% av en chipspåse och i princip en hel gryta med kyckling. Tror faktiskt att jag inte överdriver om det trycktes i ca 1500 kcal under loppet av en timme.

Jaja det är man värd mellan varven.

Jag kör ett pass imorrn och vilar söndag tror jag. Men de som följe min blogg vet vi det här laget att det jag skriver och gör kan vara två olika saker :) Det är svårt att lägga in i sitt medvetande att man blir stark av att vila.

About marcusherou