Hoppa och landa

Hur jävla svårt ska det vara att hoppa och landa med en liten stång på 100kg ? Länden trött och träningsvärk i magen.

A: Snatch HS – 2×40-40-50-60-70-80-1x90F-90-95F-95-100F-100F-80F-80F-70F-70F-70F-60F-60

Comedia la Snatcheria!

Lärde mig dock en sak idag. Jag har glömt bort hur man flyttar fötterna i landningen. Jag hamnar med ok ryggvinkel men har kasst fotarbete. Jag tror att jag började med detta när jag var tvungen att ha innebandydojor inför Snatch-stegen på Regionals. Kunde ju inte hoppa rep med lyftarskor då. Ser att jag satte min första på 103 med innebandyskor på detta vis. Den innan på 103 va med ut och framhopp men på hela foten.

1:a på 100. Klämmer till för tidigt och hoppar något fram… på tå!

2:a på 100. Nöjd med draget! Sträcker i höften, slår inte ut den lika mkt, hoppar tom lite bak men… på tå!

Hängryck från i måndags på 100kg. Samma problem. Jag tror alltså att jag har hittat felet!

Första gången jag satte 100

Första på 103

Första Power Snatch på 100kg

Andra PS på 103, här börjar jag med tåhelvetet.

En fail på 105 från i februari. Jag har ju rövlyft deluxe men notera hur mkt djupare jag sitter. Där har jag bara linda och ett enkelt skydd på högern. Ska nog ta bort så mkt lindor som möjligt för att få till bättre rörlighet.

B: Clean and Jerk – HS – 2×60-80-1×100-110-120F – Noll power

C: Front Squat – 130x2x6set – Tungt men helt klart hanterbart.

D1: Snatch High Pull 3x3set på 70 – kändes meningslöst att köra från platta.

D2: Para-HSPU 2 reps, Ring HSPU 2 reps, AMRAP strikta ganska smala 17 reps

Hela dagens fest nedan

About marcusherou