Gluten ger tryck!

Rejäl middag igår med smördegsinbakad fläskfilé, klyftpotatis och gräddsås. Fyllningen med ost, bacon, äpple och lök gick inte av för hackor heller. Dessert: Grädde, bär, mörk choklad och kladdkaka (ja i den ordningen) skapade visst övre buktryck. Öl, vin och konjak borde inbringat en bakfylla men icke. Lite seg imorse bara.

A: Snabbt upp till 3RM i FS – Snabbt och snabbt, värmde upp hemma och sen upptäckte jag att bältet var glömt i friidrottshallen! Panikkastade in mig i bilen, satte på stolsvärmen och gasade dit. Måste sett roligt ut för jag studsade in i gymmet, rackade 90kg och gjorde en snabb trea nästan utan att ta mig jackan :) 2×110-120-1×130 sen 3×135,5. Var tvungen att lyfta av vikten från lågt satta Jerkboxar då racken var upptagna så det blev typ 3,5 FS. Skulle nog kunnat brotta upp 137,5 men det spar vi.

B: Snabbt efter så körde jag 5x[ 3 x Squat Clean OTM 90kg ]. Mycket bra övning. Gav faktiskt bra teknikkänsla trots kort paus. Man hinner liksom bara sätta sig ned och spänna ryggen sen måste man sticka iväg för annars så blir det ingen paus. Ska öka till 95kg nästa vecka.

C: Snatch Segment Pull: 3setx2x90kg. Mycket bra övning speciellt i botten. Jag är skitsvag ca 5cm ovan marken. Säkert därför jag sticker med röven.

D: AMRAP 185kg Deadlift: 12 reps. Inte nöjd med utförandet. För mkt studs men nöjd med prestandan. Jag var helt slut och hade lite kramp i nånting i höger sida på ryggen innan som märkligt nog försvann efter marklyften. Quadratus ?

About marcusherou