Funkar ju bra detta med volym

Kände mig riktigt sliten i kroppen efter gårdagens löpsession och liksom lite uttorkad / bakfull. Nåja några muggar kaffe och frukost så blev det ju klart bättre.

Dagens pass var nåt i hästväg. Trots att vi var effektiva så tog det 2timmar att bli klar med alla moment.

  • Uppvärmning (efter annan uppvärmning): 2 push press, 2 jerk behind neck, 2 split jerk 3set @ 40kg.
  • Power Clean + Front Squat + Clean and Jerk 5 set
    • 60-70-70-70-70. Allt kändes mycket bra förutom frontböjarna där jag är seg idag.
  • Front Squat 4 x 4set @ 75%
    • 95-95-95-95. Sista setet så körde jag varje rep långsamt till en början för att sedan “snabbt” dippa ned i botten.
  • Deadlift 5 x 4set, upphöjd plattform 4cm
    • Äntligen förstår jag ungefär vad det handlar om. Lyfte rumpan före axlarna men bara marginellt i de senare seten. Försökte aktivt leda rörelsen med axlarna innan rumpan rörde sig för att lura kroppen, funkade bra. Vi gick inte högre än 120kg idag och det var tur.

WOD:

3min AMRAP Ground to overhead anyhow 70kg.

22reps!

Körde 19st med split jerk och 3 st med power jerk / push press. Det tog överlägset mest i benen, axlarna och armarna var helt OK men massiv syra i benen. Strulade lite med att skjuta in vikter efter halva tiden så jag torskade nog 1-2reps där. 25 helt klart nåbart!

Post WOD

En liten bålstänkare med 3 varv av:

  • Viktade back extensions 15kg x 10 reps
  • Round the world med viktskiva 10kg 5rep per sida
  • Kort paus.

Summering:

Trots att jag innan wodden kände mig totalt omotiverad (och trött) att köra så genomförde jag och dessutom med ett resultat som jag är nöjd över. Gjorde ju 31 reps på Regionals på 7min så jag är klart nöjd. Detta koncept verkar funka och det ska bli intressant att se var jag står om 10 veckor.

About marcusherou