Från 100 reps till 1000 reps

Dag 4 på uppladdning mot Open. Denna vecka har varit en tvärchock rakt igenom. RPE 9 som lägsta nivå av ansträngning och smärta. Dagens pass toppade de andra på sitt sätt tror jag pga att jag är sjukt ovan att arbeta i 20min.

A: Snatch triple ladder E2M – 70-75-80-85-90-95F

Jag power snatchade 85 och 90, saknade teknik att sittrycka idag.

B: Squat Clean Thruster triple Ladder E3M – 85-90-95-100-105-110-115-1×120 sen 2×120 Squat Clean och 3×125

Är faktiskt mkt nöjd med detta! Det är inte precis upplagt för PR med 3:or med 5kg intervall. Speciellt inte när man striktpressar ut den tredje reppen :)

C: Filthy Fifty

200 reps på typ 6 min sen kom de jävla Knees to elbows som tog en evighet. Krånglade mig igenom dem och snabbt förbi Push press och backextensions. Tvärdog på wallballs och burpees. De tog 9min ihop!

Hade varken pannben eller kraft att ansamla mig på burpees. Jag kan max arbeta i 12min tror jag. 20min är horribelt just nu.

21:32min, en minut sämre än för 2 år sen. Jag väljer att tycka att det är ok med tanke på att jag inte gjort ett smack på 4 månader för att underhålla repstålighet.

Onwards and upwards!

About marcusherou