Fight Gone Bad – Next level

Var lite sugen att pressa kroppen ikväll och vad passar inte bättre än att massera kroppen i ett Fight Gone Bad pass. Nu är det så att mitt gym inte är organiserat så bra så man måste springa 20 sekunder för att komma till roddmaskinerna och det är lite svårt att kasta wall-balls hur som helst så jag valde att göra passet i min mening lite mer utmanande genom att byta ut dessa övningar.

1 varv av passet ser således ut såhär:

1 min Push-Press 35kg

1 min Box-Jumps

1 min Sumo-Deadlift-High-pull 35kg

1 min Thrusters 35kg – Istället för wall-balls

1 min Chinups – Istället för rodd (mycket svårare om man är fet som jag)

Sen utför man passet tre varv med 1 min vila mellan varje varv och så mäter man totala antalet reps. Slöar man genom passet får man således inte så stort antal reps på sin meritlista.

Första varvet så åstadkom jag precis 100 reps men jag tycker att jag fuskade lite på några chins så jag straffar ned den 95 reps.

Andra varvet åstadkom jag 101 reps klanderfritt

Tredje varvet var jag helt paj och grejade bara 93 reps

Totalt blev det 289 reps, vilket är ganska bra om man jämför med officiella tabeller.

About marcusherou