Fail, PB och syra

A: Snatch max for day

3×40-3×50-2×60-70-80-90F-90F-90F-90F

Ska det vara så jävla svårt att hålla ned röven ? Fail på 90kg 4ggr, filmade inte sista. 80 bara svischade upp.

B: Front Squat Max for day

80-100-110-120-130F-130PR

Failade först på 130, blev arg och försökte igen. Uff vad den var tung :)

C: Paleo Challenge #7

Syra i ländrygg och baksida lår.

Ganska trevlig WOD men jag bröt ju upp benböjen lite väl mycket. Skulle naturligtvis kunnat köra ett annat repsschema. Samma sak på svingarna. Jaja rodden gick ju OK, som sämst 1:32/500m.

Eftersom jag uppenbarligen inte är specialist på roddmaskinsinställningar så kör jag den från “noll” dvs just row så det blir ju lite skevt. Jag räknar tiden från att jag börjar dra riktiga drag, de andra är för att få igång fanskapet.

Det som är skoj är att om man är snäll så gjorde jag den på 6:24 (start på 1:05 & slute på 7:29) och lite elakare 6:26 (start på 1:04 & slut på 7:30) så därför lägger jag mig mitt i. Tangering av Daves tid således :) Den bränner gott i mitt vänstra lår just nu, tur att de ska få vila imorrn. Borde klippt videon men orkar icke.

Det blev ju ett pass till…

A: Press: Max for day

40-50-60-70-80-85PR!

B: Push press: Max for day

80-100-112,5PR!

C: Push Jerk 1:or

80-100-100, tappade sugen lite.

D: Split Jerk: 1:or

80-100-80-80-100, fokus på fart.

E: 3 x [ AMRAP Press 60kg + AMRAP TTB ] 9+17, 7+15, 6+9

Förvånad över de 9 repsen i Press faktiskt men negativt överraskad över TTB.

F: 2 x [ AMRAP hspu + 20 GHD situps ] Typ 10 hspu blev det.

PR i tre olika övningar är ju godkänt.

About marcusherou