Explosiv elle ?

Körde idag med Mr Jernberg och Malin. Kul att Magnus börjar kunna köra igen.

A: Power Snatch – 3×40-3×40-2×60-3×75-3×85-3x90PR-3×80

Vet inte om 4 lyft är godkänt 3RM riktigt men det är ju liksom inte lättare precis :)

B: “Vidrig WOD”

3 x [ 4 min AMRAP 6 laterala burpees + 8 Power Snatch 35/25kg + 20 DU,  vila 4min ]

4varv + 2 lbur, 3 varv + 8 PS, 3 varv + 10 DU. Helt galet va pulsig den va. Axlarna skrek från andra settet och framåt. Allt obrutet, jag  slöade lite innan repet på andra settet därav det dåliga resultatet. Jag mådde rejält risigt i 5min.

C: Jag kände mig lite smålurig efter 8-9 min vila så när de andra började köra PWOD så tänkte jag ut en liten liten metcon till.

3 x [ 400m + 15 KB 24kg, vila 2min ]

2:07, 2:02, 1:59. Siktade på att löpa runt 1:30. Ganska flåsig sak det här men inte alls känning i ryggen förutom att hela rygglimporna blev rejält anspända. Ingen lokal kramp alltså. Stretchade mycket Pigeon Pose, psoas och Rectus Femoris igår kväll och imorse, kanske påverkade eller så är helt enkelt inte KBS trigger. OHS är definitivt trigger iaf.

D: Tabata Hollow Hold – 4 bra intervall sen 1 till med böjda knän.

E: 2×15/15 ankrade sidositups. alldeles för lätt.

E: Ring HSPU träning 10min

Först så knäckte jag till nacken så det strålade ut i halsen och käken. Trodde att jag på riktigt gjort illa mig. Blev väldigt arg och tänkte att det inte skulle hindra mig så jag la en matta under och körde 2set ändå.

3 reps sen 6 reps. Körde inte till fail eftersom jag tänker köra imorrn igen. Några reps om dan är mitt mål. Måste bli bekväm med dessa. Snart dags att testa MU -> Ring HSPU men jag är livrädd.

Tips mottages gladeligen. Jag vet att jag måste vara mer vertikal / hollow men jag är inte stark där.

About marcusherou