Clean Ladder + Lactate Endurance

Vaknade kl 05 idag igen och det tog 50min innan jag somnade om. Tänkte dock inte på ryckdrag denna gång :)

Jag startade pulsklockan då jag vaknade vid 05 och den gick tills jag klev upp. Noterade en vilopuls på 50 och när jag vaknade ökade den till 60. Låg still i 10min sen reste jag mig. Stod stilla i 120s och noterade 90. Alltså en diff på 30. Ska komma ihåg detta.

Dagens tester

Event 3:

Max vertikalhopp tre försök: 63cm som högsta notering. Förvånad. Trodde jag låg på 50-55 nånstans.

Event 4:

”2012 CrossFit Games Clean Ladder”

Men: Start @ 110kg + 5kg every 30 secs
Women: Start @ 60kg + 5kg every 30 secs (+2,5kg after 85kg)

AMRAP Deadlift på vikten du inte klarar inom 30s blir skiljepoänggivare

Klarade 135kg och failade på 140kg. Var riktigt syrig i benen så det där sista klippet försvann liksom. 5kg under PR är inte fy skam ändå och dan efter några hundra reps från golvet med CrossFit-rygg (dålig rygg).

Gjorde 7st marklyft på 140kg på tiden som va kvar, det stramade som fan i baksida efter :)

Event 5:

For time:
15-12-9 av:
Power Clean 50kg
Lateral Burpees

3:01 obrutet, laterala burpees är hemska. Otäckt otäckt. Usch vad mycket mindre ångest det är med tunga lyft.

Vila EXAKT 10min (jag rodde 5min på 2:10 fart)

Event 6:

For time:
15-12-9 av:
Power Clean 50kg
Lateral Burpees

2:57min – helvete efter detta så sprutade syran överallt. Kunde knappt prata förrän efter 5min. Varvade ner 2varv på löparbanan och cyklade sen 6-7min.

About marcusherou