Bandybollen skänker glädje

Bandybollen har varit med mig under i stort sett hela dagen. Före lunchpasset, efter lunchpasset, före kvällspasset och nu följer den med mig hem. Psoas & Gluteusmangling på schemat.

Lunchpasset: Efter att ha masserat ut mig med FoamRoller & bandybollen så körde jag CA Standard WU och sen så tog jag med mig en pinne ut och kikade på Erik & David utföra Grace på en parkeringsplats. Jag myste med några OHS medan de körde på som dårar. Kliade lite i fingrarna så när de var klara så gjorde jag 8 raska reps. Ingen pulshöjning alls.

Sedan så körde jag mitt eget pass.

Lite Burgener look-alike WU och sen så körde jag igång. On the minute Squat Snatch:

40-50-60F-60-60-60-60-60-70-70-70, lite paus och sen 80.

Kändes mycket bra idag. Tänkte verkligen på att vara aggressiv och det hjälpte enormt. Var nästan för snabb några gånger så jag tappade balansen. 80 lyftet kändes rätt OK men hade inte tillräckligt djup för att det skulle vara en Squat Snatch men det spelar liksom ingen roll. Poängen är jag hanterade den som en SS så det är OK mentalt, även om det är en tangering av mitt PR i PS. Om jag vetat om att jag skulle göra en PS så skulle jag lastat på mer :)

Gjorde min första Extreme Narrow Grip Snatch på 40kg idag också till omgivningens förnöjelse :)

Vila och massa kyckling & avokado sedan inköp av mössa & vantar för kvällspasset på Kristinebergs IP.

6 x [400m, 25 Burpees] – Huga va tråkigt och drygt det var! 21:25 slutade jag på och pulsen alltid över 172. Maskade lite varv 3-5 och tappade tid. Skulle behövt nån att jaga i en sån här WOD.

Mycket bra aerob övning i alla fall. Att ha över 170 i puls i över 20 min borde leda till nånting bra.

About marcusherou