Bålträning resultat redan?

Värmde upp med Movement Prep och rejält med stretching av säte, iliopsoas, vader osv.

Satte Nancy idag på 12:48min, rekord med 32s. Ryggen brände men jag klarade att genomföra utan att gå en enda gång och pulsen låg på ca 170-175 hela de sista 400m, vilket är ett gott betyg dvs kroppen försöker ju faktiskt maxa ur sig. Siktade på att alla löpningar skulle vara under 2min och den sämsta var på ca 1:50 och bästa på ca 1:25. Man vill ju inte köra slut på sig helt men inte löka heller. För att komma ned under 12:30 så gäller två saker.

1. Löpa lite fortare. Sämsta varvet 1:40. Snitta 1:30 kanske. 1:30 * 5 = 7:30min, låter bra. 5min på OHS dvs 1min per varv. Klart görbart.

2. Plocka upp stången snabbare direkt efter löpningen. 10s försvinner snabbt till ingen nytta alls.

Alla OHS var obrutna eller snarare, jag plockade aldrig ned stången utan vilade med den på raka armar.

Efter passet så körde jag:

1×5 Bulgarian split Squat 42,5kg

1×5 enbens marklyft 42,5kg

10 x Lunge cluster dvs 30 rep. 1 framåt, 1 90 grader åt sidan, 1 180 grader rakt bakåt.

About marcusherou