Bål & Mob

Fick med Emma ned i källaren och under tiden hon härjade med mina prylar så passade jag på att öka rörligheten i hela axelpartiet. Ca 20min.

Under tiden jag la henne så körde jag benlyft (g medius). Bra tryck.
Direkt efter så fortsatte jag med samma sak fast stående med gummiband.

L-Sit med 20s paus. 10-10-5. Tappade balansen på sista.
Helkroppsfällningar x 5
Tabata Hollow Rock, 4 intervaller

Nedtyngd grodposition dvs stretch insida lår, ca 2min. Mycket bra!
Glutes/höftkapsel på bänk ca 90 sek per ben. Upptäckte att om man roterade in den bakre foten så blir stretchen mkt bättre.
Psoas vägg 90s per ben.
Höger vad 120s
Squat i min fantastiska Squat Positioner! Den är underbar pga att min högerfot ju roterar ut i en squat. Nu kan den inte det och kroppen måste hitta en mer korrekt väg. Min vänstra höft roterar gärna inåt också, vilket driver på högern. Nåt är verkligen inte 100 med vänstra höften, misstänker leden.

Mobiliserade i squat ca 10min i en massa ställningar och gud vad mycket mer det tog när fötteena inte kan justera om sig. Nu kände jag helt plötsligt av begränsningen i höger skinka tex.

About marcusherou