Avlastningsträning dag 1

Blä vad trist med avlastningsträning men nödvändigt för att öka ännu mer. Kan dock inte med att mesa mig igenom passen så detta blev ganska drygt ändå.

A: AMRAP 20 min av:

  • 3 / 3 pistols
  • 3 ring rows
  • 3 / 3 jumping lunge
  • 3 strict pullups

22 rounds + 3 ring rows. För lätta rundor borde kört 5:or på åtminstone pullups & ring rows. Var dock sjukt varm, inte en del av lokalen utan svett.

B: Enbenshöftlyft på bänk 12/12, 8/8, 8/8 vänster sjukt mycket starkare

C: Enbens hamstringpull på boll 12/12, 8/8, 8/8 vänster sjukt mycket starkare

Testade lite viktade pistols med viktväst. Helt OK med vänstern men ingen balans med högern.

D: Hade egentligen klätt av mig här och på gång in i duschen men ångrade mig.

In 5 minutes

  • 2 fwd rolls, 2 backward rolls
  • 8 Burpees without pushup
  • AMRAP strict pullups

Räkna pullupsen helt enkelt. 8-6-6-6-5+3 Burpees, mkt jobbigt. Kul att rollsen gick så satans bra idag. Flöt på liksom obrutet.

E: Tabata Weighted Air Squat – eller ska jag säga Tabata Hip extension :)

19-14-14-14-14-14-15-19

Måste larvat mig i mitten när jag kände syran för när jag blev arg mot slutet så var det bara att trycka på. Dock så är min höftextension inte att leka med och värre blev den av västen som liksom gör hela rörelsen till en low bar BS.

F: Lite flaggträning, ja det går att kippa!

About marcusherou