Air Bike invigd

40s arbete, 30s vila
60kg i båda övn
A1: CGBP 21×1 x 8-12 reps x 3set, vila 30s

12-10-12 reps

A2: Pendlay Row 21×1 x 8-12 reps x 3set, vila 30s

11-12-11 reps

B: MAP

8 x 30/30 Air Bike
Vila 2min
8 x 30/30 run
Vila 2min
8 x 30/30 Air Bike

Air Bike mkt jobbigare och flåsigare än löpning men puls högre kontra insats i löpningen. Fick verkligen ta i för att komma över 170. En annan skum effekt är att pulsen knappt går ned i pausen, vilket får mig att tro att det blir syra i benen som inte försvinner.

Kom ca 1600m på löpningen och ca 32-34 kcal per runda (4-5 per 30s) i Air Bike. Tror kcalberäkningen är waaay off men använder den som referens till nästkommande pass.

Betyg Air Bike: 7/10 flåspoäng. Bättre än cykel, sämre än concept2 roddmaskin. Löpning fortfarande king.

20120714-115500.jpg

C; 60s situps 3s tempo, vila 30s, 30s situps, vila 30s, 30s situps

Totalt 40st situps

About marcusherou