Aha

Onsdagspasset var inte bra alls, inget tryck whatsoever

Skulle köra 10 x [ 1 x power clean + 2 x front squat @ 100kg ] men körde bara några set på den vikten eftersom jag fick brotta upp den varje gång. Sänkte till 90kg. Mitt högra knä är inte helt med så jag glider över till mitt vänstra i botten. Bra verkligen jättebra.

Det blev inte bättre av att jag höll på att svimma efter varje frivändning. Sista setet så svartnade det på riktigt och jag följde med stången ned på marken som tur var ovanpå.

Rickard noterade att min hållning påminner om en datanörds trots att mina armbågar pekar mot taket. Stel & svag i bröstrygg således och rörlig(are) i axlarna. Det blev som natt & dag efter lite instruktion men eftersom jag fokuserade så mycket på hållningen så blev ju lyften sekundära dvs riktigt dryga ändå. Körde säkert 6-7 set efteråt med 80kg i rackposition och försökte hitta känslan av att lyfta bröstet inte axlarna. Funkar inte riktigt när jag formar rackposition men funkar bra när jag lägger armarna längs sidorna så nånting är det med min kroppskännedom som inte klickar. Kroppfan gör som hjärnan säger! Nåja detta måste nötas in så att jag får lite bättre kroppskontroll.

Tips som ger stark & smidig bröstrygg mottages gladeligen. Inte rädd för smärta eller arbete.

Glad som fan att det inte är ben imorrn, mitt knä behöver paus. Jag ska programmera om nu så det blir 1-2 benpass i veckan istället för 3 varav 2 riktigt freakigt tuffa.

About marcusherou