Archive for March 11th, 2013

  • Axeln bättre men gör fortfarande ont. Har undvikit att massera på den då jag tror att det är musklerna på baksida axel som är överarbetade. Sannolikt infraspinatus. Väger 92kg så nu är jag på banan där med. In the morning “Axelrehab” A1: Press BN 10x20kg-30kg-40kg-50kg-45kg-45kg A2: Hantelrodd 10/10 x 10kg-20kg-28kg-32kg-34kg-34kg-34kg B: Sittande hantelpress 20kgx12 C: Powell Raise vä 5kg x 12 x 3 set, höll igen på denna då det smärtade något. Notis: ännu bättre axeluppvärmning kräves. Kom också ihåg att köra trap3-raises. High noon Bra axelmob Hbbs 10×50-80-5×110-130-145-130- 130-130-130 Fem 5:or på 75% och en 5:a på 85% måste […]

    Maximal dose, maximal response

    Axeln bättre men gör fortfarande ont. Har undvikit att massera på den då jag tror att det är musklerna på baksida axel som är överarbetade. Sannolikt infraspinatus. Väger 92kg så nu är jag på banan där med. In the morning “Axelrehab” A1: Press BN 10x20kg-30kg-40kg-50kg-45kg-45kg A2: Hantelrodd 10/10 x 10kg-20kg-28kg-32kg-34kg-34kg-34kg B: Sittande hantelpress 20kgx12 C: Powell Raise vä 5kg x 12 x 3 set, höll igen på denna då det smärtade något. Notis: ännu bättre axeluppvärmning kräves. Kom också ihåg att köra trap3-raises. High noon Bra axelmob Hbbs 10×50-80-5×110-130-145-130- 130-130-130 Fem 5:or på 75% och en 5:a på 85% måste […]

    Continue Reading...