Archive for November 1st, 2010

  • Körde två pass idag, båda rätt lätta. Pass 1: WU: Rodd, Mob, Activation Explosiva FS 3×5 @ ca 80-85kg. Lite ont i knät, tog det lite för lugnt helt enkelt European Regionals 2010 Event 3 “Run Couplet Run”:  7:45 blev min tid. Mycket nöjd. Nästan alla DU obrutna, snubblade på repet en gång i sista setet. Delade snatcharna i femmor rakt igenom. Smalt grepp i 1,5 varv sen lite bredare men inte mitt fullbreda snatchgrepp. Passs 2: “Rehab” WU: Rodd, Mob, Activation Enbens C&J 3 x 3 per ben @ 25kg. Mycket svårt på höger ben. Enbens snatch 3 x […]

    Snabbhet & Rehab

    Körde två pass idag, båda rätt lätta. Pass 1: WU: Rodd, Mob, Activation Explosiva FS 3×5 @ ca 80-85kg. Lite ont i knät, tog det lite för lugnt helt enkelt European Regionals 2010 Event 3 “Run Couplet Run”:  7:45 blev min tid. Mycket nöjd. Nästan alla DU obrutna, snubblade på repet en gång i sista setet. Delade snatcharna i femmor rakt igenom. Smalt grepp i 1,5 varv sen lite bredare men inte mitt fullbreda snatchgrepp. Passs 2: “Rehab” WU: Rodd, Mob, Activation Enbens C&J 3 x 3 per ben @ 25kg. Mycket svårt på höger ben. Enbens snatch 3 x […]

    Continue Reading...

  • Bättre uppvärmning än dagens får man nog leta efter. Foam rolling Movement prep Activation Tänkte nämligen känna efter hur ryggen mådde under löpning. De första 3-4 min kände jag mig som en gud. Ett sånt klipp i benen och så smidig. Total kontroll över kroppen. En minut senare så började de klassiska kramperna längst ned i ländryggen. Ledsnade rätt fort och började gå. Gick några hundra meter och småjoggade hem. Väl hemma så straffade jag mig med ett rejält corepass. Börjar misstänka att jag helt enkelt är mycket starkare i ryggen än magen.

    Förbannade rygg

    Bättre uppvärmning än dagens får man nog leta efter. Foam rolling Movement prep Activation Tänkte nämligen känna efter hur ryggen mådde under löpning. De första 3-4 min kände jag mig som en gud. Ett sånt klipp i benen och så smidig. Total kontroll över kroppen. En minut senare så började de klassiska kramperna längst ned i ländryggen. Ledsnade rätt fort och började gå. Gick några hundra meter och småjoggade hem. Väl hemma så straffade jag mig med ett rejält corepass. Börjar misstänka att jag helt enkelt är mycket starkare i ryggen än magen.

    Continue Reading...