Archive for February 15th, 2010

  • Idag hade jag lovat Tobias Kvicker att köra intervaller och så fick det bli. Värmde upp några minuter på 12km/h, stretchade vader (som jag fortfarande har kramp i) & sätet. Började med 10st 40/20 intervaller på 16km/h. Pulsen efter första intervallet var 150 och efter sista 166 och ca 160 rakt igenom. Tog 90sek att komma ned till 110 i puls. Följde upp med 20/10 intervaller på 19km/h. Puls: 160->176. Tog 80sek till 110 i puls. Tredje vände jag förhållandet och vilade mer än jag löpte 10/20 och ökade farten till 22km/h. 144->164 i puls. 150sek till 110 i puls. […]

    40 st intervaller senare

    Idag hade jag lovat Tobias Kvicker att köra intervaller och så fick det bli. Värmde upp några minuter på 12km/h, stretchade vader (som jag fortfarande har kramp i) & sätet. Började med 10st 40/20 intervaller på 16km/h. Pulsen efter första intervallet var 150 och efter sista 166 och ca 160 rakt igenom. Tog 90sek att komma ned till 110 i puls. Följde upp med 20/10 intervaller på 19km/h. Puls: 160->176. Tog 80sek till 110 i puls. Tredje vände jag förhållandet och vilade mer än jag löpte 10/20 och ökade farten till 22km/h. 144->164 i puls. 150sek till 110 i puls. […]

    Continue Reading...

  • Körde månadens big dawg challenge idag med Max. Fick till 11 set bänk, 7set utfallsteg, 6set rygglyft & 3set DU. Du körde jag istället så många rep som det var möjligt på 4min. Blev 150 men gjorde tre set med fler än 20rep så de räknas ju. Första 60 gick under 40s sen kom vadkrampen. Helt sjukt vilken träning det var för biceps & vader. Satte 36 obrutna = PR. Har kramp fortfarande. Avslutade med att dunka in 8st bar-mu. Ska försöka löpa lite intervaller ikväll, får se hur det går.

    Big dawg challenge & två PR

    Körde månadens big dawg challenge idag med Max. Fick till 11 set bänk, 7set utfallsteg, 6set rygglyft & 3set DU. Du körde jag istället så många rep som det var möjligt på 4min. Blev 150 men gjorde tre set med fler än 20rep så de räknas ju. Första 60 gick under 40s sen kom vadkrampen. Helt sjukt vilken träning det var för biceps & vader. Satte 36 obrutna = PR. Har kramp fortfarande. Avslutade med att dunka in 8st bar-mu. Ska försöka löpa lite intervaller ikväll, får se hur det går.

    Continue Reading...