Archive for August 29th, 2009

  • Efter intensiva fyra dagar (ska vara tre) samt en dags paus så började jag denna nya tredagarssekvens med ett pass maxstyrka. Passet bestod av Bänkpress, Benböj och viktade Chins. Tanken är att man först ska värma upp nåt set med kanske 6-10 reps på en låg men ökande vikt för att på första setet i passet sätta en trea på en vikt som man _vet_ att man klarar av (kanske 90-95% av tidigare 3RM max). Nummer två så är det dags att ta i och till sist så är det antingen nytt pers eller tangering som gäller. Övn Set1 Set2 […]

    Maxstyrka 3RM

    Efter intensiva fyra dagar (ska vara tre) samt en dags paus så började jag denna nya tredagarssekvens med ett pass maxstyrka. Passet bestod av Bänkpress, Benböj och viktade Chins. Tanken är att man först ska värma upp nåt set med kanske 6-10 reps på en låg men ökande vikt för att på första setet i passet sätta en trea på en vikt som man _vet_ att man klarar av (kanske 90-95% av tidigare 3RM max). Nummer två så är det dags att ta i och till sist så är det antingen nytt pers eller tangering som gäller. Övn Set1 Set2 […]

    Continue Reading...