Archive for August 3rd, 2009

  • Jag har i dagarna kommit på varför jag tränar som jag gör dvs går all-in på alla pass som jag utför. Det är enkelt, jag tänker ungefär såhär. Alla pass skall tillföra antingen; snabbhet, styrka, smidighet eller uthållighet eller nåt annat trevligt attribut. Annars så kan det vara. Fettförbränning är alltså inget för mig då det inte stressar kroppen alls egentligen och därmed kan inte kroppen bli speciellt mycket bättre. Det finns en nackdel med detta förhållningssätt och det är att det är svårt att få till en tillräcklig mängd träning om man går all-in på alla pass oavsett typ […]

    Varför jag tränar

    Jag har i dagarna kommit på varför jag tränar som jag gör dvs går all-in på alla pass som jag utför. Det är enkelt, jag tänker ungefär såhär. Alla pass skall tillföra antingen; snabbhet, styrka, smidighet eller uthållighet eller nåt annat trevligt attribut. Annars så kan det vara. Fettförbränning är alltså inget för mig då det inte stressar kroppen alls egentligen och därmed kan inte kroppen bli speciellt mycket bättre. Det finns en nackdel med detta förhållningssätt och det är att det är svårt att få till en tillräcklig mängd träning om man går all-in på alla pass oavsett typ […]

    Continue Reading...

  • Idag tänkte jag prova min nya 20kg kettlebell då jag under gårdagen endast körde ett konditionspass+ lite core. Dagens pass. Hopprep 5 min Tabataintervaller varannan hand vartannat set 8 intervaller swings; 9,9,10,10,9,9,10,3 = 79 (ryggen helt slut på sista setet) 8 intervaller high pulls; 10,6,9,12,4,9,8,5 = 63 8 intervaller snatch; 4,6,4,5,5,5,5,5 = 39 8 intervaller clean; 7,5,9,9,7,6,6,8,8 = 65 2×25 clean, squat & jerk 4 min 25 sek 25 bottom-up squat 55 sek 25 bottom-down squat 40 sek 2×25 deadlift 1.13 7 minuter hopprep och skuggboxning

    Träning på semestern dag2

    Idag tänkte jag prova min nya 20kg kettlebell då jag under gårdagen endast körde ett konditionspass+ lite core. Dagens pass. Hopprep 5 min Tabataintervaller varannan hand vartannat set 8 intervaller swings; 9,9,10,10,9,9,10,3 = 79 (ryggen helt slut på sista setet) 8 intervaller high pulls; 10,6,9,12,4,9,8,5 = 63 8 intervaller snatch; 4,6,4,5,5,5,5,5 = 39 8 intervaller clean; 7,5,9,9,7,6,6,8,8 = 65 2×25 clean, squat & jerk 4 min 25 sek 25 bottom-up squat 55 sek 25 bottom-down squat 40 sek 2×25 deadlift 1.13 7 minuter hopprep och skuggboxning

    Continue Reading...