Archive for June 25th, 2009

  • Var lite sugen att pressa kroppen ikväll och vad passar inte bättre än att massera kroppen i ett Fight Gone Bad pass. Nu är det så att mitt gym inte är organiserat så bra så man måste springa 20 sekunder för att komma till roddmaskinerna och det är lite svårt att kasta wall-balls hur som helst så jag valde att göra passet i min mening lite mer utmanande genom att byta ut dessa övningar. 1 varv av passet ser således ut såhär: 1 min Push-Press 35kg 1 min Box-Jumps 1 min Sumo-Deadlift-High-pull 35kg 1 min Thrusters 35kg – Istället för […]

    Fight Gone Bad – Next level

    Var lite sugen att pressa kroppen ikväll och vad passar inte bättre än att massera kroppen i ett Fight Gone Bad pass. Nu är det så att mitt gym inte är organiserat så bra så man måste springa 20 sekunder för att komma till roddmaskinerna och det är lite svårt att kasta wall-balls hur som helst så jag valde att göra passet i min mening lite mer utmanande genom att byta ut dessa övningar. 1 varv av passet ser således ut såhär: 1 min Push-Press 35kg 1 min Box-Jumps 1 min Sumo-Deadlift-High-pull 35kg 1 min Thrusters 35kg – Istället för […]

    Continue Reading...

  • Då jag varit lite dålig på att skriva sammanfattar jag den träning som jag hunnit hittils denna vecka. Må Bänkpress: Stegvis upp till en 1:a på 130kg. Sned hantelpress: 8x38kg,8x34kg. Dips: 11x16kg,  8x16kg. 2 Supersets av Flies i cable-cross & Tricepscurl: 12x20kg+12x35kg,12x20kg+12x35kg Ti Benböj: Uppvärmning på 20,40,80kg. 8x100kg, 5x120kg, 8x100kg, 6x110kg. Frontböj: 6x80kg, 8x60kg, 8x60kg, 8x60kg Overhead-squat: 8x40kg, 8x40kg, 8x40kg Säck: 2x3min Ons På tid 18,15,12,9 reps av: 55kg push press rodd 500m Tid: 19 min 30 sek

    Mån-Ti-Ons

    Då jag varit lite dålig på att skriva sammanfattar jag den träning som jag hunnit hittils denna vecka. Må Bänkpress: Stegvis upp till en 1:a på 130kg. Sned hantelpress: 8x38kg,8x34kg. Dips: 11x16kg,  8x16kg. 2 Supersets av Flies i cable-cross & Tricepscurl: 12x20kg+12x35kg,12x20kg+12x35kg Ti Benböj: Uppvärmning på 20,40,80kg. 8x100kg, 5x120kg, 8x100kg, 6x110kg. Frontböj: 6x80kg, 8x60kg, 8x60kg, 8x60kg Overhead-squat: 8x40kg, 8x40kg, 8x40kg Säck: 2x3min Ons På tid 18,15,12,9 reps av: 55kg push press rodd 500m Tid: 19 min 30 sek

    Continue Reading...