Archive for February 18th, 2008

  • Nu har jag kommit tillbaka från lunchpasset och värmer en thailåda med fullkornsris i mikron. Det blev en fight-gone-bad variant på lunchen. Eftersom jag inte har en medicinboll eller hade tillgång till en roddmaskin bytte jag ut “Wall-ball” mot thrusters och rodden mot höga knäuppdrag med slag i huvudhöjd. Resultat:   Rond1 Rond2 Rond3 Thruster 21 13 8 Sumo deadlift 14 17 15 Box Jump 32 34 33 Push-press 14 15 13 Höga knän 75 138 144 Måste räknat fel på rond1, höga knän borde varit en bra bit över hundra. Utrustning

    Fight gone bad – variant

    Nu har jag kommit tillbaka från lunchpasset och värmer en thailåda med fullkornsris i mikron. Det blev en fight-gone-bad variant på lunchen. Eftersom jag inte har en medicinboll eller hade tillgång till en roddmaskin bytte jag ut “Wall-ball” mot thrusters och rodden mot höga knäuppdrag med slag i huvudhöjd. Resultat:   Rond1 Rond2 Rond3 Thruster 21 13 8 Sumo deadlift 14 17 15 Box Jump 32 34 33 Push-press 14 15 13 Höga knän 75 138 144 Måste räknat fel på rond1, höga knän borde varit en bra bit över hundra. Utrustning

    Continue Reading...

  • Bara sex dagar kvar tills det smäller på februaricupen. Pappa fyllde år i helgen så man gick obönhörligen upp ett par pannor. Ligger på dryga 87 och ska tävla i -86 så det är inga problem. Det är svårare att hitta en balans mellan tryck och deff nu när det är så nära tävling. Igår när jag kom hem från Dalarna så sprang jag ner till gymmet och körde ett styrkepass innehållande bröst, rygg och mage. Har fattat tycke för “bulgaren” som min träningspolare och PT introducerat för mig. Den går ut på att man i grupper om två set […]

    Sex dagar kvar

    Bara sex dagar kvar tills det smäller på februaricupen. Pappa fyllde år i helgen så man gick obönhörligen upp ett par pannor. Ligger på dryga 87 och ska tävla i -86 så det är inga problem. Det är svårare att hitta en balans mellan tryck och deff nu när det är så nära tävling. Igår när jag kom hem från Dalarna så sprang jag ner till gymmet och körde ett styrkepass innehållande bröst, rygg och mage. Har fattat tycke för “bulgaren” som min träningspolare och PT introducerat för mig. Den går ut på att man i grupper om två set […]

    Continue Reading...