1kg vätska

Japp då var man 1kg lättare, beror nog endast på att det var första dagen av 14 då jag inte drack pilsner :)

Tur att jag tränade varannan dag under jul säger jag annars vet man nog inte hur det hade stått till nu.

Tänkte ta mig till under 85 innan den 1:a maj dvs ca 7.5 kg kvar. 0.5 kg i veckan verkar lagom, även om jag kommer rasa snabbare nu i början. Måste hålla kvar styrkan så gott det går, målet är att vara 85 kg tung och stark till skillnad från alla tokbantningar inför tävling som man sysslat med genom åren.

Hur ska jag åstadkomma detta då?

Tänkte äta enligt GI-metoden då den funkat tidigare för mig. Har tre böcker i ämnet, två rena kokböcker och en som handlar mer om näringslära. Ska skaffa mig ‘den perfekta matlådan’ också då den mesta maten jag äter kommer i matlådeform. Får dra ned på att gå ut och äta under luncherna samt lägga in 1-2 kampsportspass i veckan.

Träningen ska alltså se ut ungefär såhär

2-3 konditionspass där minst 1 pass ska vara av kampsportsnatur

2-3 styrkepass där ett skall vara av crossfittyp.

Jag räknade nyss ut på viktvakten.se att jag har ett kaloribehov på 3446 kcal om dagen. Det låter högt så jag safe’ar med 3200 kcal. Se beräkningen

Man måste räkna om detta i takt med att man går ned i vikt då behovet självklart sjunker.

About marcusherou